پژوهندگان جوان ایران پژوهندگان جوان ایران آرشیو مهر ماه 1396

آرشیو مهر ماه 1396

علمی؛تحقیقاتی؛پژوهشی؛آزمایشگاهی؛درسی و...

ده مهندس برتر تمام دورانها

۴۷۶ بازديد

ده مهندس برتر تمام دورانها

مهندسان افرادی هستند که دنیای مدرن پیرامون ما را ساخته اند. هر وسیله ای که اکنون در دست شماست زمانی وجود نداشته ولی یک فکر و ایده یک یا چند نفر همراه با نبوغ منجر به طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته امروز شده است. اما اگر بخواهیم ارزش کار مهندسان را بررسی کنیم آن را با چه معیاری می سنجیم؟ آیا تا به حال فکر کرده اید بزرگترین مهندسان تاریخ چه کسانی بوده اند؟ این همان چیزی است که در این مقاله مهمان یاد بگیر دات کام خواهید بود. در اینجا ما 10 مهندس برتر تاریخ را به صورت معکوس از دهم تا اولین آنها بررسی می کنیم.

%20" target="_blank">

10- نیکلاس اتو

نیکلاس اتو اولین موتور چهار زمانه یا موتور سیکل اتو را ساخته است. به این موتور ها موتور های احتراق داخلی یا درون سوز می گویند، چون سوخت مستقیماً در اتاقکی که پیستون وجود دارد می سوزد. موتور های سیکل اتو یا چهار زمانه هنوز در اتومبیل هایی که در خیابان در رفت آمد هستند استفاده می شوند. البته در آنها بهینه سازی هایی برای افزایش راندمان، کاهش مصرف سوخت، کاهش سر و صدا و... انجام شده است. گذشته از طراحی اتو سرمایه گذاری دو تاجر بزرگ به نام های گاتلیب دایملر و کارل بنز موجب شد موتور اتو محرک اتومبیل های امروزی باشد.

" target="_blank">

9- آلن تورینگ

آلن تورینگ ساختار دودوی یا باینری را در ریاضیات پایه گذاری کرد، که امروزه در تمام کامپیوتر های دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. او را پدر علم کامپیوتر می دانند. کامپیوتری که شما اکنون در حال استفاده از آن هستید، بدون ساختار دودویی کار نمی کند. او همچنین در جنگ جهانی دوم کد آلمانی انیگما را شکست که بدون آن اگر نگوییم پیروزی بر نازی ها غیر ممکن باید بگوییم بسیار دشوار بود. هر چند او هیچگاه چیزی نساخت ولی اثر کار بزرگی که در صنعت کامپیوتر انجام داد او را به این جایگاه رسانید.

%20" target="_blank">

8- میخائیل کلاشینکف

هر چند بیشتر قسمت های کلاشینکوف AK-47 از اسلحه های دیگر اقتباس شده بود ولی این کار با زیرکی و ظرافت زیادی انجام شده بود. در حقیقت طراحی ساده اسلحه ای تقریباً بی عیب که کارایی فوق العاده ای داشت. سبب شد سازنده اش را به عنوان یک نابغه مطرح کند. تولید این اسلحه ارزان تمام می شد استفاده از آن بسیار ساده بود به راحتی نمی شکست و بعد از پنجاه و اندی سال هنوز تولید می شود. از روی این مدل انواع مختلفی اسلحه ساخته شده است و آن را می توان یکی از بهترین های تاریخ دانست که قدرت نفوذ بالایی دارد.

%20" target="_blank">

7- ارشمیدس

ارشمیدس مردی است که نمی توان افتخار را از او دور دانست. او مهندسی است که می گویند توانست با تعداد زیادی آینه کشتی دشمن را به آتش بکشد. یا می گویند جرثقلی ساخته بود که می توانست کشتی های رومی را بلند کند و در هم بکوبد. هر چند درباره صحت و سقم این حرف ها مدرک معتبری در دست نیست ولی هنوز افتخارات بزرگی وجود دارد که به او نسبت می دهند. که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: محاسبه عدد پی یا همان 3.14 معروف، مارپیچ ارشمیدسی که وسیله ای بود برای بالا آوردن آب مورد نیاز کشاورزی و کار معدن استفاده می شد. او همچنین در استفاده از اهرم ها و قرقره ها روش های جدیدی را خلق کرد. چندین منجنیق ساخت. و در علم ریاضی مطلبی را عنوان کرد که مهندسی امروز بدون آنها وجود نداشت.

 

...

 

زیر دریایی های خصوصی ــ پول بیشتر عمق بیشتر!

۴۲۷ بازديد

زیر دریایی های خصوصی ــ پول بیشتر عمق بیشتر!

دیگر اتومبیل های اسپرت رویایی و جت های خصوصی را فراموش کنید، زیر دریایی ها وسیله نقلیه جدید افراد فوق ثروتمند هستند. در دنیای 50 متر زیر دریاهای آزاد یک اسباب بازی جدید و منحصر بفرد برای ثروتمندان وجود دارد. که می تواند بازار بالگردها و قایق های تندروی تفریحی را تحت تأثیر قرار دهد.

زیر دریایی های خصوصی از دو نفره گرفته تا زیر دریایی های 450 متر مربعی با سرعت جای خود را در بازار باز می کنند.

%20" target="_blank">

شکل 1- فونیکس با ظاهر تأثیرگذار 80 میلیون دلار برای هر وسیله نقلیه دریایی هماوردی بزرگ است.

 

%20" target="_blank">

شکل 2 طرحی از داخل زیر دریایی فونیکس 1000
 

%20" target="_blank">

شکل 3رندر طرح کامپیوتری از یک زیر دریایی خصوصی که اکنون در حال ساخت است.

 

 

البته هم اکنون افرادی مانند جیمز کامرور کارگردان آمریکایی، پائول آلن یکی از مؤسسین مایکروسافت و آقای نفت ورسیه روهان آبر و ماویچ دارای زیر دریایی های خصوصی هستند.

آقای بروس جونز رئیس و مؤسس کمپانی  up submarines می گوید «مشتری های ما افراد معمولی نیستند بلکه افراد بسیار ثروتمند و مرفه هستند که حتی نام بسیاری از آنها فاش نشده است. امروزه همه می خواهند کارهایشان را محرمانه انجام دهند و از جنجال رسانه ها دور باشند.»

جونز می گوید که از سال 1993 میلادی برای اشخاص زیر دریایی های خصوصی ساخته است و امروزه تقاضا برای زیر دریایی های شخصی با خصوصیات منحصر به فرد افزایش پیدا کرده است.

در دنیای 100 میلیون دلاری وسایل نقلیه آبی لوکس، زیر دریایی های افراد فوق العاده پولدار را به دو دلیل به سمت خود جذب می کنند. بعضی از آنها بدنبال  قلمروی جدیدی هستند که با حساب بانکی خود بتوانند آنرا فتح کنند. اما بیشتر آنها عاشق زیبایی های دنیای زیر سطح آب هستند.

پنجره بزرگ زیر دریایی می تواند یک میلیاردر را در نزدیکی یک کوسه نوک سیاه قرار دهد یا آنها را در میان برلیان های مناطق مرجانی گرمسیری به گردش ببرد.

کمپانی Hawkes Ocean متخصص ساخت زیر دریایی های دو نفره است که می تواند کف اقیانوس را تا عمق چند صد پا با سرعت 2 تا 4 متر بر ثانیه حفر کند. این کمپانی اکنون در حال ساخت یک زیر دریایی 1 میلیون دلاری است. چنین زیر دریایی هایی برای عملیات گنج یابی یا پیدا کردن کشتی های غرق شده مدفون در کف دریا مناسب هستند.

به عنوان مثال کمپانی up submarine زیر دریایی های خصوصی از محدوده 1 میلیون دلار با ظرفیت 2 نفر سرنشین تا 25 میلیون دلار با 15 اتاق که می تواند 20 روز زیر آب بماند می سازد.

همینطور کمپانی Crown jewel زیر دریایی لوکس فونیکس 1000 را با 465 متر مربع فضای داخل می سازد که دارای 4 طبقه است و می تواند تا 300 متر زیر سطح آب پایین رود.

در داخل این زیر دریایی همه چیز به صورت استادانه ای طراحی شده است و در آن اتاق موسیقی، ورزش، رستوران و تعداد زیادی اتاق خواب یافت می شود شما هر آنچه که بخواهید برای داخل و خارج زیر دریایی می توانید سفارش دهید.

اگر اهل شکار کوسه هستید می توانید یک تفنگ نیزه ای با هدایت لیزری سفارش دهید، تا روی بدنه زیر دریایی نصب شود. حتی می توانید یک زمین بسکتبال در داخل آن سفارش دهید. البته گرانترین زمین بسکتبال دنیا خواهد شد.

قیمت پایه برای زیر دریایی فونیکس 1000 معادل 80 میلیون دلار آمریکاست، که ساخت آن یک سال و نیم زمان میبرد. فکر می کنید چند نفر در دنیا قادر به خرید این زیر دریایی باشند. و اگر این زیر دریایی قرار باشد در آبهای ایالات متحده امریکا رفت و آمد کند باید مجوز سازمان ABS (سازمان کشتیرانی آمریکا) را کسب کند و یک ناخدای دارای گواهینامه از این سازمان باید آنرا هدایت کند.

البته بسیاری از صاحبان این زیر دریایی ها دوست دارند خود هدایت زیر دریاییشان را به عهده بگیرند و به نظر می رسد قوانین موجود برای آنها کافی نیست. و باید کنترل بیشتری روی آنها صورت گیرد.

 

لطفا با نظرات خود مارا سرافراز کنید

گردشگری در دبی

۴۳۶ بازديد

 

 

گردشگری در دبی

 

دبی در عرض 25 سال از یک مرکز تجاری بی رونق و کاملاً محدود از شن های صحرا جهشی بزرگ زد و تبدیل به یکی از کلان شهر های تجاری جهان شد. یک کانال در مرکز دبی وجود دارد که توسعه دبی از اطراف این کانال آغاز شده است و همینطور به سمت جنوب و به طرف ابوظبی یعنی پایتخت امارات متحده عربی در حال گسترش است. و جالب است بدانید این کانال محل رفت و آمد قایق های آنها به سمت ایران بوده است و هنوز هم رفت آمد هایی به این شکل سنتی برقرار است.

" target="_blank">

 در ابتدا درآمدهای نفتی برای سرمایه گذاری و رونق دبی به کار گرفته شد ولی اکنون این شهر چنان رونقی پیدا کرده است که منبع درآمد اصلی آن تجارت و صنعت توریسم است. مسافران و توریست های زیادی به دبی می آیند. (که تعداد زیادی از آنها ایرانی هستند.) آنها برای آفتاب گرفتن در ساحل دریا، دیدن شنزار های دبی و خرید کردن در بازار غنی و هیجان انگیز آن به دبی می آیند. همچنین این شهر یکی از معدود شهر هایی است که بیشتر تجار علاقه زیادی به آن دارند و برای نقل و انتقال کالا های خود از بنادر آن تمایل زیادی دارند. دبی شهری تاریخی مثل قاهره یا دمشق نیست و در آن آثار باستانی و تاریخی قابل توجهی یافت نمی شود. اما یکی از شهر هایی است که به سرعت مسیر شد و ترقی را طی کرده است. خوب با این مقدمه می خواهیم بیشتر درباره این شهر توریستی تجاری صحبت کنیم و دیدنی های آن را معرفی کنیم تا اگر می خواهید به دبی سفر کنید بتوانید از مسافرت خود حداکثر استفاده را ببرید.

" target="_blank">

جاهایی که بهتر است ببینید

Bastakia Quarter

در این محل تاثیر هنر و فرهنگ غنی ایرانی خودنمایی می کند. در اینجا کوچه های پر پیچ و خم، برج های باد یا همان Wind Towers ، گالری های هنری، کافی شاپ ها، موزه های کوچک و بوتیک ها را مشاهده خواهید کرد.

نکته: گالری های Ave و XVA را از دست ندهید این گالری ها آثار هنرمندان ایرانی و عرب را به نمایش می گذارند که ترکیب زیبایی در کنار هم ساخته اند.

 

برج العرب

آنرا برج ایفل دبی می گویند. این برج با شمایلی مجسمه ای شکل و نگاه به مدرنیته طراحی و ساخته شده است. از قسمت های مهم آن که می توان به هتل 7 ستاره و شیک آن، فواره های رقصان و رستوران زیر آب آن اشاره کرد.

 

تور صحرا

پس از گردش با اتومبیل های دو دیفرانسیل در میان شنزارها هنگام غروب در ضیافت شامی با غذا های عربی پذیرایی خواهید شد و در زیر ستاره های آسمان صحرا شام خود را میل خواهید کرد. رقص عربی، سند بورد سواری و موتور سواری و شتر سواری از دیگر برنامه های این تور است.

 

کانال دبی

سوار بر شریان زندگی دبی (کانال دبی) شوید تا از بنادر پر رونق تا آسمان خراش های زیبا را در کنار این کانال ببینید. برای این منظور می توانید از قایق های کرایه ای استفاده کنید.

نکته: این قایق ها تا زمانیکه پر از مسافر نشوند حرکت نمی کنند می توانید خود به تنهایی یک قایق اجاره کنید و برای حمام گرفتن از آن استفاده کنید.

 

موزه دبی

بهترین راه برای درک سرعت پیشرفت دبی از یک شنزار به یک ابر شهر عربی دیدار از موزه دبی است. عکس های سه بعدی زیبا، باستان شناسی، انواع سلاح، ابزارها، لباس ها و برج و بارو های قدیمی قسمتی از دیدنی های این موزه است

 

دبی ساکز (suqs)

جایی برای خرید طلا، ادویه جات، عطر و لباس هایی مطابق با حال و هوای بومیان دبی است. در این بازار چانه زنی بسیار متداول است  بنابراین می توانید نصف قیمت فروشنده را پیشنهاد دهید و اگر قبول نکرد نگران نشوید آنها شما را صدا می زنند و قیمت پایین تری را ارائه خواهند کرد.

 

مسجد جمیرا

البته این یک تور است که برای غیر مسلمان ها ترتیب داده شده است تا اسلام را بهتر بشناسند این یک مسجد مجلل و زیباست که غیر مسلمان ها هم می توانند وارد آن شوند.

 

مدینات جمیرا

بازسازی یک شهر افسانه ای عرب، هتل های مجلل و گرانقیمت، بازار های روباز که هوای خنک در آنها دمیده می شود، تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران، قایق هایی که در کانال در حال عبور هستند و چشم انداز های زیبا از مشخصه های آن هستند

 

مرکز شیخ محمد برای شناخت فرهنگی

محلی برای آشنایی با فرهنگ بومی دبی و امارات متحده عربی

 

اسکی دبی

پیست اسکی مصنوعی و سر پوشیده دبی یکی دیگر از مکان هایی است که مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. اگر اهل اسکی هستید بهتر است صبح ها بروید چون هم خلوت تر است و هم برف در بهترین وضعیت خود برای اسکی کردن است.

تحقیق و ترجمه: علی یزدی مقدم

 

لطفا با نظرات خود ما را سرافراز کنید

حقایق جالبی درباره اهرام مصر

۴۲۳ بازديد
حقایق جالبی درباره اهرام مصر

اهرام کهن مصر به عنوان مقبره برای پادشاهان کهن ( و همسران آنها) ساخته شده اند. و برای آنان داشتن مقبره به شکل هرم یک ارزش غیر قابل قیاس بود.

بیشتر اهرام در ساحل غربی رود نیل جاییکه فقط صحرای خشک وجود دارد واقع شده اند. علت اینکه اهرام در کنار رود نیل ساخته شده اند فقط این بود که رساندن تخته سنگ های بزرگ بوسیله آب به محل ساخت اهرام ساده تر بود.

اولین هرم برای پادشاه Sneferu چهارمین شاه از سلسله چهارم پادشاهی عهد عتیق مصر ساخته شد.

هرم پادشاه خوفو بزرگترین هرم (هرم بزرگ درگیزا)است. این هرم به عنوان هفتمین شگفتی از عجایب هفتگانه معروف است و ارتفاع ان 146 متر است.

 تا سال 2008 میلادی 138 هرم کشف شده است بیشتر اهرام خود شامل هرم های جانبی و هرم ملکه هستند هرم های جانبی به عنوان محل دفن استفاده می شدند و محل آنها معمولاً به صورت یک راز باقی مانده است.

جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم

 

لطفا با نظرات خود ما را سرافراز کنید

دانلود فایل صوتی درمان ترس از سخن گفتن

۲۹۶ بازديد
 

آیا از اینکه نمی توانید در مجالس یا حتی در وقت های

معمولی در ارتباط با دیگران به خوبی صحبت کنید نگران

و ناراحت هستید؟نگران نباشید با گوش دادن به این

فایل صوتی می توانید مهارت سخن گفتن را یاد بگیرید و

به راحتی سخن بگویید.

 

 

 

جملات ناب برایان تریسی

۵۷۷ بازديد

جملات ناب برایان تریسی

 

%20" target="_blank">

 1-شما آهن‌ربایی زنده هستید؛ در مورد هر چه بیندیشید، همان را به سمت خود می‌کشید.

2-زندگی همچون قفلی پیچیده است؛ تنها کاری که باید بکنیم این است که شماره‌های درست و ترتیب درست آن‌ها را پیدا کنیم تا بتوانیم هرآنچه می‌خواهیم، به دست آوریم.

3-نخست در مورد هدف روشن و بنیادی زندگی‌تان تصمیم بگیرید و سپس، همه‌ی تلاش‌های خود را پیرامون آن، سازماندهی کنید.

4-بدانید که براستی چه هدفی را دنبال می‌کنید، ولی برای دستیابی به آن انعطاف نشان بدهید.

5-درستی، صفتی است که سایر ارزش ها را در وجود شما نگاه می دارد و سبب می شود زندگی تان را بر پایه ی آنها استوار کنید.

6-درستی، زیربنای منش است و ساختن منش، مهمترین وظیفه ی ما است.

چکیده ای از تعریفات فیزیک کوآنتوم

۴۵۴ بازديد

" target="_blank">

 فیزیک کوانتوم طبق قواعد مکانیک کوانتوم گربه تا زمانی که کسی در جعبه را باز نکرده و مشاهده ای انجام نداده است در حال زنده و مرده قرار داردجیم ویلسون محققین گمان می برند به زودی می توانند راه حلی برای یکی از غامض ترین مسائل فیزیک جدید بیابند: یافتن راهی برای اعدام گربه شرودینگر. گربه خیالی شرودینگر از سال ۱۹۳۵ تاکنون با دانشمندان لجبازی کرد و آنان را سردرگم کرده است. هیچ کس تنفر گربه دوستان را در سال۱۹۳۵ از یاد نمی برد چرا که در آن سال از یک گربه برای انجام آزمایشی جهت بیان وضعیت های دشواری که در تئوری کوانتوم به وجود می آید استفاده شد. اروین شرودینگر (Schrodinger Erwin) فیزیکدان اتریشی تئوری کوانتوم را ارائه کرد و در توسعه آن نقش بسیار موثری ایفا کرد. تئوری کوانتوم که اغلب از آن به عنوان یکی از موفق ترین تئوری های علمی نام می برند ـ چرا که بدون آن فاقد لیزر، سلاح های هسته ای و بسیاری از اختراعات دیگر بودیم ـ برای ما توضیح می دهد کهطبیعت در سطوح زیر اتمی چگونه رفتار می کند. در سطوح زیراتمی قواعد فیزیک کلاسیک که هر روزه آن ها را تجربه می کنیم، اعتبار و کارآیی خود را از دست می دهند. برای مثال می توان گفت ذرات زیر اتمی در یک آن می توانند در دو مکان مختلف باشند، دیگر آنکه به نظر می رسد می توان اطلاعات را سریع تر از سرعت نور منتقل کرد.قواعد حاکم بر دنیای کوانتوم آنچنان عجیب است که حتی آلبرت اینشتین هم دست هایش را به علامت تسلیم بالا برد و گفت: �اگر فیزیک کوانتوم، صحیح باشد، آن وقت باید اذعان کرد قوانین جهان بسیار عجیب است. � حتی خود شرودینگر هم از تفسیر یافته های خود ناخرسند بود و با تاسف بسیار به یکی از همکاران خود گفته است: �از این که در مورد تئوری کوانتوم کار می کند چندان راضی نیست. �مسئله ای که اینشتین، شرودینگر و فیزیکدانان پس از آن ها را تا این حد متحیر کرد تقابل این مشاهدات با واقعیت ها بود. شود.

...

حالت های مختلف ماه

۲۸۴ بازديد
         

    حالت های مختلف ماه

روی ادامه مطلب کلیک کنید

داستان های کوتاه و شگفت انگیزاز کتاب من منم و تو تویی و دیگر کتاب ها؟!

۳,۷۷۴ بازديد
 

داستان های کوتاه و شگفت انگیز

 

از کتاب من منم و تو تویی و دیگر کتاب ها؟!

 

1-یک نصیحت از شیطان :

 

به شیطان گفتم:لعنت بر شیطان.

شیطان لبخند زد.

پرسیدم:چرا می خندی؟!

پاسخ داد از حماقت تو خنده ام می گیرد.

پرسیدم:مگر چه کرده ام؟

گفت:مرا لعنت می کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام.

با تعجب پرسیدم:پس چرا زمین می خورم؟!

جواب داد:نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای.نفس تو هنوز وحشی است؛به همین خاطر تو را زمین می زند.

پرسیدم:پس تو چه کاره ای؟

پاسخ داد:هر وقت سواری آموختی،برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛فعلا برو سواری کردن بیاموز.

...

 

ترجمه متون انگلیسی و تدریس زبان انگلیسی و فرانسوی

۲۸۹ بازديد
توجه..........................توجه......................توجه

 

ترجمه متون انگلیسی برای دانشجویان رشته زبان

پذیرفته می شود.

 

درضمن،تدریس خصوصی زبان انگلیسی و زبان

فرانسوی تا سطح B1برای بانوان

نجف آباد برگزار می گردد.

 

پست الکترونیکی:ghoghnos.tanhaie@gmail.com